Livet rullar i rasande fart!

Snart är det julafton. Jag ska jobba 19-07, så jag får fira en liten stund med familjen innan jag ska ta del av samhällets kväll/natt. Önskar så att alla får en lugn och fin jul. Att ingen ska behöva ha föräldrar som är alkoliserade. 
Jag önskar att snön ska falla och ligga kvar så vi får en vit jul. Det hade vart så mysigt.
Jag har trots att jag legat hemma sjuk nu i flera dagar blivit klar med julklapparna. Det måste vara något typ av rekord i sistaminuten för min del. Jag som alltid är klar i första veckan och skickat julkort till första advent. 
Men i år blev det lite annorlunda. 
Imorgon slutar barnen skolan, jag ska tillbringa 45 min hos Martina och bli ompysslad en liten stund. Städet kommer kl 08:30 och julstädar. Skönt att få hjälp med det innan jul. 
 
På lördag kommer mina syskon med sina familjer och mina föräldrar, vi ska äta julmacka och lite gottit. Min bror och hans familj åker till skåne för att fira julen, så vi får mysa lite på lördag istället.
 
Jag har i stort sätt bara jobbat sedan sommaren. Dagarna har rullat på i 230. 
Men jag har hunnit med en internutbildning på jobbet. Som jag är så glad över att just jag fick chansen! 
Jag har även hunnit med en resa till Karibien, med familjen, svärföräldrarna och Therese och hennes två yngsta barn. 
Vi har fixat och donat hemma. Målat, byggt en köksö, flyttat om i vardagsrummet. Målat om i badrummet. En ny kaffemaskin från Delonghi har flyttat in!
 
Jag letar nu efter en ny resa, svårt att bestämma mig för Thailand igen eller om det ska bli Zanzibar. Men det lutar åt Thailand. Älskar landet!
 
Nu ska jag bara lata mig i soffan och försöka vila i kapp mig så jag blir frisk på riktigt. 
 
Önskar er en fortsatt fin kväll!
XOXO// J
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0