Genuint glad för andra?!

De senaste dagarna har jag läst på flera IG sidor om nättroll. Jag kan inte för mitt liv förstå hur någon kan gå in och skriva massa elaka kommentarer till någon annan. Hur kan någon vara så elak? SÅ avundsjuk/svartsjuk på någon annans framgång?
Framför allt kvinnor. Bör inte alla vara med och peppa och lyfta varandra. 
 
Vara genuint glada för att den andre lyckats med sitt projekt? Arbete? Renovering hemma? Middag på stan med sin andra hälft? Eller vad det nu än må vara?
Jag jobbar heltid, och lite till. Trivs som attans på mitt nuvarande jobb. Så roligt att gå till jobbet, även om jag ofta säger att jag är otaggad (tråkigt att lämna familjen mitt i myset). 
K har ett bra jobb. Barnen är med i aktiviteter och umgås med vänner på fritiden. Vi bor i ett radhus, som vi har renoverat lite här och lite där. Har fortfarande en hel del projekt kvar, men vi betar av lite i taget.
I våras/sommras byggde vi ut altanen ytterligare så satte vi upp insynsskyddat staket på var sida angränsande till grannarna. Världens diskussion blev det med de på ena sidan. Men det är en annan historia.
Vi bytte ut våra utemöbler, inhandlade en solsäng, som vi njutit i nu under sommaren. En spa pool från www.m-spa.se och en solstol som är guds gåva till altanerna/uteplatserna. 
Vi har målat om köket, gjort i ordning i barnens rum, samt bytt ut lite små saker här och där. Detta året var vi till Portugal i april. I oktober blir det Karibien i 10 dagar. 
Har jag tur så blir det Thailand i mars 🙃
Det sticker lite i ögonen på några stycken. Men vi väljer att resa så ofta vi kan, vilket har vart 2 ggr om året. 
Älskar värmen och lata dagar på stranden. Med utflykter till olika magiska platser. 
Älskar att vara med familjen. 
Barnen, K och Teddy är det bästa jag har.
 
Så när jag läser om påhoppen som gjorts så blir jag så arg. Orolig. Samt så ledsen för att dessa människor inte har det så själva. Att de inte vågar eller har lyckats uppnå sin dröm. 
 
Jag blir orolig för att jag vet att en del inte kan låta påhoppen rinna av dom. 
Jobbar inom myndigheten och det är så många som inte mår bra. Som uttrycker livsleda. I alla olika åldrar. 
Det är förkastligt att slänga en otrevlig kommentar som kan leda till en suicid handling. 
 
Nu blev detta extremt långt. Men jag hoppas innerligt att det blir en ändring i världen snarst. Att vi alla kan peppa varandra och berömma varandra.
 
För övrigt så har fredagen spenderats hemma. Barnen ville ha en chill-dag. Handlade lite snabb, sedan kommer familjen Omar. Pannkakslunch. Promenad till mormor, glass och kaffe. Sedan bara bus hemma.
Planterat lite ljung och andra höstblommor. Ja för nu är hösten här. 
Sedan kom lillasyster. Fick gosat med bässen och busat med Olly. 
Sedan tacos med familjen. Imorgon blir det fotboll mest hela dagen. Evve spelar match kl 11.00 och sedan har de träning och aktiviteter. Får se hur länge jag och Elliot underhåller där. K jobbar sent så jag och Elliot får ha eget lördagsmys. Byta gardiner i alla rum hemma tänkte jag. 
 
Söndagen bjuder på ett Triahtlon för Evve. Sedan jobbar jag till natten. 
Nu är snart semestern slut på riktigt. 
Dröjer det till 26 Oktober innan ledigheten börjar igen. 
 
Ha nu en fortsatt härlig kväll och helg.
Krama om varandra så mycket ni bara kan.
 
XOXO// J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0