- Lördagsbestyr < Check!

 
Jag kan snart luta mej tillbaka i soffan, alternativt lägga mej i sängen och blunda. Denna dagen har verkligen gått i ett. Elliot gjorde morgon mitt i natten, till slut lyckades jag somna om honom =) Denna mamman var lagom trött när Evelin vaknade och Elliot gjorde henne sällskap. Dock fick jag ligga kvar i sängen 30 min extra. LYX!
Sedan börjades röjet.
 
Plockade ut nästan alla grejer från Evves rum, byråer och bokhyllor plockades ut och nya hyllan monterades ihop. Satan vad stor den är MEN vad bra det blev. Blev ett helt annat rum. Nu finns det äntligen lite plats för lek igen.
Började med maten, rotfrukter i ugn med honungsmarinad och rostadepotatisklyftor med rosamrin. Koffe marinerade kycklingen undertiden jag och barnen var på Knatteskutts avslutningen.
 
Klockan 15.00 trillade mor in följt av Mikael, Brittis och Kerstin. Sedan kom Bobbo och cissi, Joanna och sist men inte minst Moffe. Underbart att ha familjen samlad igen! Älskar verkligen alla stunder vi har ihop!
 
Evelin fick så mkt fina presenter och saker som hon önskat sig och som hon verkligen behövde. Sommargardroben är nu kirrad. Imorgon ska vi bädda rent med nya sängkläderna och tror att någon kommer leka en stund med sina nya leksaker =)
 
Sedan är det fotbollsträning för första gången, undertiden ska jag fixa inför kalaset. Klockan 13.00 dyker det upp 17 st kompisar som vill vara med och fira trollet.
 
Min lilla prinsessa blir stor. Det säger jag ju varje år, precis som alla andra föräldrar om sina barn. Men tiden springer verkligen iväg. Jag minns denna dagen för 6 år sedan, jag trodde att det skulle vara dax. Jag ville verkligen inte att hon skulle komma den 4 Maj. Det är ju Jonathans födelsedag.
Men allt avtog och dagen efter var det som om förvärkarna var helt borta. Men sedan tidigt på morgonen den 6 maj så vaknade jag av att jag mådde illa. Tog en promenad med Blacky, åt frukost för det hade jag läst var viktigt ;)
Sedan hoppade jag in i duschen och tillslut väckte jag J och sa att det är dax nu. Åkte upp till mor och far för att lämna Blacky och för att pappsen skulle köra in mej till BB.
 
Kom in klockan 8, fick sista rummet och bytte om för att sedan bli ner tryckt i ett bad. Jag ville inte ha någon bedövning, det var ju så många timmar kvar innan jag skulle föda sa barnmorskan till mig. Så jag badade, fick väldigt ont och fick provat lustgas. Då såg dom hinnan, vattnet hade ju inte gått än, så jag fick snällt gå upp och då tog dom vattnet och jag bad om att få lägga mej ner, sa till Anna som hon hette att jag kommer föda nu. Men fick till svar att det var många timmar kvar. La mig ner på sängen och då ropar hon plötsligt att hon ser huvudet. JAG sa ju de. Blev utrullad från rummet där jag badat för att få komma tillbaka till "mitt" rum, där låg jag i vänthallen och fick krystvärk och ingen brevid mig. J var på jakt efter alvedon för sin onda rygg *MORR* och ingen lustgas att tillgå heller iom att jag inte var i närheten av något uttag. 28 min efter att de tog vattnet är hon född.
6 Maj 2007 kl 10.40 kom Evelin Joanna Sebhatu Nilsson till mig.
3625 gr och 52 cm lång.
Helt perfekt! Alldeles underbar!
Älskade onge!
 
Skrämmande att ligga där helt själv med ett barn. Men vilken mäktig känsla.
Trodde ju länge att jag inte skulle få uppleva de igen. Hade väll inga dirkta planer på det heller, men så ändrades det när Kristoffer kom in i mitt liv efter några år. 6 Februari 2012 kom nästa guldklimp. Men det är en helt annan historia.
 
Idag har vi och våra familjer firat Evelin, imorrn fortsätter firandet och på måndag avslutar vi firandet med kalas bara jag, Evelin, Koffe och Elliot. Min lilla familj.
 
 Nu ska jag duna.
 
 
Over and out.
 
 
Kärlek <3
 
Stort tack till alla er som var med och firade Evelin idag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0