- Hur vet man?

Vänskap.
Jag har gått från att vara en person som hela tiden haft ett trettiotal personer runt omkring mej. Som vart kontaktbar DYGNET RUNT. 24/7. 365 dagar om året.
Till att vara den jag är idag.
Jossan min underbara vän. Fantastisk. Lyssnar. Lär. Talar. Dömer. Berättar. Skrattar.
Jag har verkligen funnit en fantastiskt vän där. En vän som ja i snart fyra år haft daglig kontakt med. Antingen via samtal, sms eller dejter. Jag älskar alla våra stunder ihop.
Jag är glad att Mohamed och du fann varandra. Annars hade du och jag aldrig funnit varandra.
=)
Bettis, en fantastisk människa som kan vara rak, hård och ärlig. Men det är alltid för MITT bästa när dessa ord kommer. Jag kan ringa henne mitt i natten och gnälla och grina. Det gör inget.
Jag kan komma dit med Evelin 7 på lördag morgonkvisten och det gör inget. Hon kokar kaffe och plockar fram frukost som denna höns mamma hon är.
Joanna, som även är min syster är min allra bästa vän.
Vi har verkligen varit periodare. När jag var runt 14 upp till 15 år så var det ett helvete mellan oss. Jag tror att jag var nära att ha ihjäl henne några gånger.
Men sedan från det att ja var i alla fall 17 kanske 18 så började vi utveckla en fantastisk fin vänskap.
Hon kom ofta upp till mej och Bebbe innan hon skulle hem. Hon var med mej och Jess på Capri när vi satt där och tjötade.
När ja sedan flyttade till Angered på heltid så svaja det lite. Hon hälsade på någon gång där uppe. Men det låg ju så avigt. Sedan hade jag en bra jobb period då. Jobbade mkt!
Sedan flyttade ja tillbaka till floda med en stor mage. Då började vi hitta tillbaka till varandra.
Idag är hon den finaste vän jag har. Vi tycker verkligen inte lika i mkt. Väldigt olika åsikter vad det än gäller nästan.
Vi kan förlåta olika lätt för olika saker. Kanske beror mkt på vad det gäller och vem det gäller. Syster tror alltid att det kommer något gott från alla, precis som min mor. Vilket är en väldigt fin egenskap.
Jag är lite mer lik min far och har lärt mej den hårda vägen ;) Det finns verkligen de som inte bär med sej något gott. De som bara för med sej trubbel eller skapar dålig stämning. Men man lär så länge man lever. Det fina är ju att vi alla värderar olika och har olika sätt att se på saker och att kunna plocka fram det positiva ur olika händelser.
Nu är det ju dessutom så att jag träffat kärleken.
Vilket innebär att vänner och familj inte vart lika mkt på första plats dessa månaderna. Men det är på väg att rätta till sig igen. Inte att jag tröttnat och lämnat mannen i mitt liv. Utan vi har börjat komma in i vardagen lite granna. Det känns skönt.
Jag har ju ett stort behov av att få träffa min familj mkt. Det har jag alltid gjort.
Jag har ett behov att få vara med min syster.
Vilket jag hoppas på att få vara när hon kommer från Thai.
Jag hoppas på att allt ska bli lite som vanligt, men med en till person med i bilden.
Over and out.
Vänner.
Jag vet nu mer vad en vän är.
Jag vet vilka vänner jag värdesätter och vilka som värdesätter mej.
Kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0