Wish, livsfarligt och galet olikt...

Nätterna på jobbet kan ibland innebära att jag sitter och slösurfar lite på nätet. Kollar inredning, kläder, resor och diverse saker. Hamnade på www.wish.com av någon underlig anledning. Det var ju löjliga priser på en hel del saker. Sedan stod det att leveranstiden kunde dröja upp till en månad. Men jag tänkte att det gör ju inte så mycket, Bahamas är ju först i Oktober. Så jag började kolla runt, knappade in flera bikinis och klänningar i min varukorg. Även en hängmatta, ljusslinga och några playsuits. 
 
Paketen började trilla ner i brevlådan allt eftersom. Tog inte mer än 7 dagar, så de gick ju väldigt fort.
Jag läste så klart vad andra tyckte om storlekarna och beställde därefter. Jag har S i vanliga fall men köper gärna M för att jag trivs inte så bra i tighta kläder. Beställde då i XL, för att en S skulle behöva beställa L för att det skulle passa. Ja ni hör ju själva hur de låter. Men första bikinin, den var så stor att jag inte ens fyllde ut den med en bh under. Jag har ju såå liten byst att det är svårt som de är att hitta något som passar. Trosan var så liten så jag visste inte om de saknades en del på den eller om tyget tog slut eller hur det var tänkt. 
 
Sedan har mina köp trillat in. Linnet var helst snett, oklart om det är någon som sytt den i sömnen eller om tyget var slut. Hur som helst så tänkte jag att det kan ju bara bli bättre. Öppnade glatt nästa paket och där var hängmattan, någon typ av anordning för att förvara sovsäcken i. Jag vet på riktigt inte hur det är tänkt. 
 
Jag har ju haft årets otur med alla mina köp. 
 
Annars har denna dagen vart bakvänd.
Vaknade i morse efter några timmars sömn och kunde knappt prata. Nyst konstant sedan jag vaknade. Kollade mig i spegel och undrade vem som var på besök. Fick ringt min bror för att tala om att jag/vi inte kommer på kalaset idag. När HELA familjen äntligen ska samlas, då blir jag sjuk.
 
FIck avbokat städet. Denna veckan också. Ingen som städat ordentligt här sedan JESUS gick i blå shorts. Men på måndag då kommer dom och gör en storstädning.Så skönt!
Vad som är värre är att de kommer klockan 8,00 och jag är hemma vid den tiden från jobbet. Ska göra 19-07 sedan så jag skulle behöva några timmar sömn. K ska tydligen jobba sent så jag kommer ju att vara ensam med barn och hund hela dagen också. 
 
Nu folket är det dax att bara vara. Vi har intagit middagen som idag var fläskfile, potatisgratäng, sallad och BEA. Öppnade även en flaska Goda Bubblor N2. Sett den på så väldigt många IG konton i sommar, så tänkte att jag får ju testa den. Men jag är inte förtjust i vin. Varkem vitt ,rött eller rosé. Det jag gillar med God Dryck är att överskottet går till välgörenhet. Sedan är de alkoholfritt. 
 
Önskar er alla en fortsatt härlig fredag och helg!
 
                                                 XOXO // J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0